200 ml. Nagy-György Ágnes egyedi kerámiája.

Minden darab kézzel készült, így kisebb méret-, és színbeli eltérések adódhatnak. Fatüzelésű kemencében készült kerámia: a 12 órás égetés során a tűz és a hő munkája fejezi be az alkotótevékenységet. A funkcionális kerámiát érő hatások a kemencében hőlenyomatokat, hamulerakódásokat, mázfolyásokat eredményeznek, ez által minden darab egyedi és megismételhetetlen.

Ágnes bemutatkozása:

Tavaly diplomáztam a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, mint kerámiatervező művész. Már sok
éve dolgozom agyaggal, képzőművészeti és funkcionális vonalon egyaránt. Szeretem, ha egy tárgy
egyedi, megismételhetetlen és személyes. Épp ezért a tárgykészítésnél a tradicionális technikákat
részesítem előnyben, (korongozás, felrakás) de minden esetben igyekszem eszem előtt tartani a
kortárs igényeket.
A témakörök, melyekkel foglalkozom (elsősorban az autonóm munkáim esetében), az időbeliség a
tárgyakban, természeti erők és véletlenek befolyása, természetes folyamatok, kontinuitás. Az utóbbi
két évben a land art irányzataival foglalkoztam elméletben és gyakorlatban is.
Az egyetemi évek alatt lehetőségem nyílt arra, hogy mélyebben megismerkedjek a hagyományos
keleti típusú magastüzű égetés technológiájával, illetve a mögötte rejlő gondolatisággal – mely
elég meghatározóvá vált számomra. Fatüzes égetésnél a véletlenszerű lángnyomok,
hamulerakódások által válnak teljessé a tárgyak. Sohasem tudhatjuk pontosan, hogy milyen
végeredményre is számíthatunk. Amit tanultam az évek alatt, az, hogy hogyan is kell sokkal
nyitottabbá válni a váratlan eseményekre.